Ce este?
- Dacă procesul comercial se ocupă de vânzarea produselor către publicul țintă, atunci procesul operațional se ocupă de livrarea acelor produse în standardele (timp, calitate) stabilite de către vânzări
Ce include?
- Procesul operațional include toate activitățile care sunt implicate în livrarea produsului / serviciului către client: achiziții, producție, livrare, suport clienți și altele (în funcție de industrie)
Ce validezi?
- Validezi dacă poți livra în timpul promis clientului
- Validezi dacă poți livra calitatea promisă în peste 90% din cazuri
- Validezi dacă poți livra în costurile potrivite pentru a menține marja corectă
- Validezi dacă clienții sunt destul de mulțumiți de produs / serviciu încât să îl recomande mai departe
Ce externalizăm?
- În faza de validare vrem să externalizăm tot ceea ce putem în afară de diferențiator
- Preferăm să avem costuri mai mari și să vindem mai scump pentru a putea valida că am descoperit modelul de business pe care îl putem crește la scopul ales de noi
Cum știm că am validat?
- Livrăm în timpul promis la vânzare
- Livrăm la calitatea promisă la vânzare (sau peste)
- Livrăm în costurile potrivite pentru a avea marja corectă
- NPS-ul este peste 70